نوسازی خطوط ریلی راه آهن شمال

مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به آغاز اجرای برقی کردن محور ریلی شمال گفت: خطوط ریلی راه اهن شمال نوسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازسوادکوه، یوسف گران پاشا در حاشیه بازدید از عملیات نوسازی خطوط ریلی محور شمال در مسیر شیرگاه – زیرآب  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات شبه نوسازی خطوط ریلی در مسیر شیرگاه – زیرآب به‌طول بیش از 40 کیلومتر آغاز شد.

وی افزود: این پروژه در راستای نوسازی خطوط ریلی راه آهن شمال بوده که در سال 73 انجام شده بود و این قسمت از مسیر با تراورس‌های چوبی، بتونی و فلزی در حال بهره برداری است.

گران پاشا, تعادل هوا و کاهش بارندگی در این فصل را دلیل آغاز این پروژه در این زمان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه کار برقی‌سازی خطوط ریلی شمال به مرحله اجرایی شدن نزدیک می‌شود و برای عبور واگن‌هایی که از مرز اینچه برون به ایران وارد می‌شوند نیاز اصلاح ارتفاع تونل‌ها است همزمان با نوسازی خطوط، کار اصلاح گاباریت تونل‌ها نیز به اجرا در می آید.

وی بیان کرد: در مراحل بعد نیز بعد از کندن کف تونل‌ها اسلب ترک بتنی جایگزین تراورس‌ها خواهد شد.

مدیرکل راه آهن شمال از اجرایی شدن مقاوم سازی پل‌های مسیر ریلی شمال خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه در حال اجرا  بوده و با اجرای این پروژه پل‌های مسیر مقاوم‌سازی می‌شوند تا ظرفیت بار محوری وارده تا 22.5 تن افزایش یابد.

گران پاشا گفت: با اجرای این پروژه راه آهن شمال آمادگی کامل استفاده از ظرفیت 2.5 میلیون تنی حمل بار را دارا خواهد بود.

وی از نوسازی روزانه 100 تا 130 متر از مسیر خبر داد و افزود: برای این مقدار نوسازی روزانه مسیر حدود 7 ساعت مسدود خواهد بود تا قطارهای مسافری به صورت عادی و در ساعت‌های مقرر به سیر خود ادامه دهند و مسافران را به مقصد برسانند.

گران پاشا با پوزش از مسافران بابت تاخیرات کوتاه و احتمالی که در سیر قطارها بابت عملیات نوسازی پیش خواهد آمد, گفت: با توجه به اینکه 60 درصد از مسیر راه آهن در نزدیکی  مناطق مسکونی و زمین‌های کشاورزی وجود دارد، لازم است تا با همکاری رسانه‌های جمعی در بین مردم فرهنگ سازی کنیم تا بتوانیم میزان سوانح و خطرات را به حداقل ممکن برسانیم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code